Menü

Sonkatöltelékes gluténmentes linzer Kanálka lilahagyma chutney-val

Hozzávalók a linzerhez: (kb 18-22 darabhoz, mérettől függően)

  • 28 dkg gluténmentes lisztkeverék (Alfa mixet használtam, de a lényeg, hogy legyen benne guár- vagy xantángumi)
  • 2 tk só
  • 17 dkg hideg, felkockázott vaj (tejfehérje érzékenyeknek pl Liga margarin)
  • 5-6 ek hideg víz

Töltelék:

  • 10 dkg sonka
  • 1 tojás
  • kb 1 dl tejszín (+ esetleg még néhány evőkanálnyi, hogy jól kezelhető masszát kapjunk. Tejfehérje érzékenyeknek pl rizstejszínnel helyettesíthető.)
  • bors, esetleg só
  • kenéshez: 1 tojás 1 ek vízzel összekeverve (szóráshoz opcionális: szezámmag)

A linzerhez a lisztet összekeverjük a sóval és gyorsan összegyúrjuk a vajjal. A vizet csak apránként adjuk hozzá, csak annyit, amennyi szükséges, majd félretesszük pihenni, legalább 30 percre, nem túl meleg helyre. Közben késes robotgépben összedolgozzuk a sonkát a tojással és a tejszínnel. A lényeg, hogy nagyon krémes állagot kapjunk. Ha kell, még sózzuk. A pihentetési idő leteltével bekapcsoljuk a sütőt, 200 fokra. A tésztát 2 részre osztjuk, majd az egyik felét enyhén lisztezett deszkán lisztezett sodrófával kb 2-3 mm-esre nyújtjuk. A kiválasztott kiszúróval kiszúrjuk és a sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk. A közepükre 1-1 kanálnyi sonkatölteléket teszünk, a linzer szélét vizes kézzel bekenjük, hogy majd összetapadjon a 2 fél. A tészta másik felét is kinyújtjuk, kiszúrjuk és ráhelyezzük a töltelékes felekre. Finoman lenyomkodjuk körben az oldalukat, akár villával is. Mindegyik tetejét megkenjük a tojással. Szórhatunk rá szezámmagot, akár feketét is, nagyon jól mutat. Középső rácson sütjük 16-18 percet. Közvetlenül tálalás előtt mindegyik tetejére pöttyintünk a lilahagyma chutney-ból. Frissen az igazi, de 1-2 napig hűvös helyen eláll. (Nálunk nem marad másnapra.)

 

Keresés